سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره : مقاله ,
بازدید : 0 ♥ تاریخ : دوشنبه 30 دی 1392 زمان : 0:12 ♥

عنوان انگلیسی مقاله: Examination of DMT-based methods for evaluating the liquefaction potential of soils
عنوان فارسی مقاله: بررسی روش های بر پایه DMT (آزمایش اتساع سنج) برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک ها
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آزمایش اتساع سنج (DMT) دارای پتانسیلی به عنوان ابزار مناسبی در ارزیابی میعان خاک ها می باشد.  عملا، این ابزار برای ارزیابی دقیق روش های مبتنی بر DMT به منظور ارزیابی پتانسیل معیات ضرور ی می باشد. ما به انجام آزمایش DMT و نفوذ مخروط (CPT) در حوزه بلقوه میعانات بالا  برای بررسی روش های مبتنی بر DMT به منظور ارزیابی پتانسیل معیان پرداختیم. مشخصا، DMT و CPT  به صورت پهلو به پهلو در هر شش محل مورد نظر انجام شده، و به این ترتیب کاربرد نتایج این آزمایش ها به منظور تایید روش های مبانی بر DMT موجود محتمل می باشد. پارامتر CPT، شاخص فشار افقی (KD)، به عنوان شاخصی برای برآورد مقاومت معیان خاک ها از نظر نسبت مقاومت سیکلی (CRR) می باشد. نتایج تحلیل نشان می دهد که روش های ارزیابی معیان مبتنی بر KD کنونی، CRR خاک ها را دست بالا می گیرد، که منجر به براورد حد بالای فاکتور ایمنی در برابر میعانات می گردد. همچنین برآورد مقدار DMT-KD با استفاده از CPT-qc  و همچنین همبستگی بین DMT-KD و CPT-qc   که در بررسی های قبلی مطرح شد، به طور قابل توجهی پایین تر از اندازه گیری میدانی می باشد. نتایج نشان می دهد که تایید بیشتر روش های مبتنی بر DMT کنونی برای ارزیابی میعانف مناسب می باشد. 
مقدمه
زمانی که یک زمین لرزه در نزدیکی مناطق شهری رخ می دهد، بخشی از خسارت های ناشی از زلزله به علت روانگرایی احتمالی خاک خواهد بود. در حال حاضر، روش های بر پایه CPT و SPT برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی ناشی از زلزله به طور متداول در طراحی های عملی مورد استفاده قرار می گیرند. در طول دو دهه گذشته، آزمایش دیلاتومتر به طور تدریجی برای بررسی مشخصات برجای خاک ها، مخصوصا ویژگی های جنبی خاک ها توسط مهندسان ژئوتکنیک مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که تعداد روش های کمی بر پایه DMT برای ارزیابی مقاومت روانگرایی ناشی از زلزله ایجاد شده است، ارتقا و بهبود روش های ارزیابی روانگرایی بر پایه DMT موضوع مورد توجه مهندسان ژئوتکنیک می باشد. 




تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 6:20 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

درباره : مقاله ,
بازدید : 0 ♥ تاریخ : دوشنبه 30 دی 1392 زمان : 16:53 ♥

عنوان انگلیسی مقاله: Geomorphologic hazards for Vanyar Dam with emphasis on the reactivation of Tabriz fault, northwest Iran
عنوان فارسی مقاله: خطرهای ژئومورفولوژیکی برای سد وانیار با تاکید روی فعالیت مجدد گسل تبریز، شمال غرب ایران
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
سد شهید مدنی یا وانیار روی رودخانه آجی چای در شمال تبریز که بر اساس فرم سرخ فوقانی میوسین ساخته شده است. این سنگ شناسی در کل متشکل از ماسه سنگ ها، جوش سنگ ها، خاک رس و سنگ گچ می باشد. گنبدهای نمکی نیز زیر ناحیه مخزن پشت سد می باشد. شیب های پشت مخزن پایدار نیست. رویدادهای غیرمنتظره مانند نشست خاک می توانند بعد از پر شدن مخزن روی دهند که منجر به تخریب زیرساخت می شود. با این حال، جدی ترین رویداد می تواند تراوش آب درون گسل تبریز باشد. این گسل به مدت 220سال است که مجددا فعال نشده است و به نظر می رسد که تراوش آب از مخزن می تواند منجر به حرکت دو سمت صفحه گسل شود. به نظر می رسد که جابجایی گسل می تواند منجر به زمین لرزه ی بیش از 6.5 در مقیاس ریشتر شود. برای جلوگیری از این فعالیت مجدد گسل، پر کردن مخزنمی بایست به تدریج صورت گیرد. 
مقدمه
سدها بیش از 5000 سال پیش ساخته شده بودند و تعدیل رودخانه ها برای امنیت آب در مرکز پیشرفت تمدن های انسانی بود. 
مخزن های آب مصنوعی عظیم در سراسر جهان برای تولید برق هیدروالکتریکی، کنترل سیل و اهداف آبیاری ایجاد می شوند. راه اندازی زمین لرزه ها توسط مخزن های آب مصنوعی برای اولین بار توسط کاردر در دریاچه مید در ایالات متحده امریکا مطرح شد. زمین لرزه های مخرب متجاوز بر M6 در سینفنگینگ، چین در 1962؛ کاریبا، زامبیا – زیمباوه در 1963؛ کریماستا، یونان در 1966؛ و کوینا، هند در 1967 روی دادند. زمین لرزه ی کوینا 10 دسامبر 1967 به میزان M6.3 تاکنون بزرگترین و ویرانگترین زمین لرزه با تحریک مخزن می باشد. حدود 200 جان انسان را گرفت، به حدود 1500 آسیب رساند و هزاران نفر را بی خانمان ساخت. کارهای خدمات شهری در شهر کوینا آسیب عمده ای دیده است. زمین لرزه های سینفنگینگ و کوینا منجر به تخریب خود سدها شدند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 6:20 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

درباره : مقاله ,
بازدید : 0 ♥ تاریخ : دوشنبه 30 دی 1392 زمان : 16:57 ♥

عنوان انگلیسی مقاله: Financial leverage, firm growth and financial strength in the listed companies in Sri Lanka
عنوان فارسی مقاله: اهرم مالی، رشد شرکت و توان مالی شرکت های لیست شده کشورسریلانکا
دسته: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این بررسی تلاش می کند تا به توسعه دانش در زمینه اهرم مالی (FL)، رشد شرکت (FG) و توان مالی (FL) در شرکت های فهرست شده سریلانکا بپردازد. اکثر محققان به بررسی اهرم مالی (FL) و ویژگی های مربوط به آن در بازارهای مالی توسعه یافته و توظهور پرداخته اند. فعالیت های مقدماتی بسیاری از محققان نشان می دهد که اهرم مالی (FL) به عنوان تاثیر گذارترین فاکتورها در تعیین رشد شرکت (FG) می باشد. رویکرد معمول در بررسی های ساختار سرمایه عملی (CS) به بررسی ارتباط بین اهرم مالی (FL) مربوطه و ارزش شرکت و قیمت های سهام می پردازد. در این مطالعه به بررسی مسائل مربوط به شرایط سریلانکا می پردازیم. مسئله اصلی این بررسی مد نظر قرار دادن این مطلب می باشد که آیا اهرم مالی بطور مثبت و منفی تاثیری بر روی علائم رشد شرکت دارد یا خیر. اندازه نمونه این برسی 30% از 13 بخش می باشد. داده ها مورد نیاز از گزارش سالانه منتشر شده، دستورالعمل شرکت های فهرست شده در CSE و گزارش سالانه بانک مرکزی سریلانکا از سال 2000 تا 2009 گرداوری شد. متغیرهای محاسبه شده اهرم مالی بر مبنای یافته های بومن و رشد شرکت ها ایجاد شد تا به اثبات توان مالی مورد بررسی بپردازد. مدل های رگرسیون چندمتغیره ای بکار گرفته شد. نتایج کلی بررسی نشان می دهد که اهرم مالی در شرایط سریلانکا به جای ارتباط متفی دارای رابطه مثبتی بین توان مالی و متغیرهای دیگر رشد می باشد که بطور غیرمستقیمی علائم منفی نیز در مورد رشد آینده شرکت وجود دارد. بنابریان توضیح داده می شود که بررسی اهرم مالی بدون بررسی دقیق تمام جنبه های اهرم مالی ناقص می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 6:19 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

درباره : پروژه , پایان نامه ,
بازدید : 1 ♥ تاریخ : دوشنبه 30 دی 1392 زمان : 17:2 ♥

کار سینوم اسکواموس سرویکس در بیشتر مناطق جهان شایعترین تومور بدخیم سیستم ژنیتال زنانه می باشد . امروزه میزان آن رو به افزایش است ولی میزان مرگ و میر به علت آزمون سیتولوژیک پاپانیکولائو و در دسترس بودن گردن رحم برای کولپوسکوپی وییوپی کاهش یافته است بیش از 85% کارسینومای سرویکس از نوع اسکواموس می باشد که خود انواع هیستولوژی متفاوت با پیش آکهی مختلف دارد . منظور از انجام این مطالعه تعیین سیستم نمره گذاری Stendhal با توجه به معیارهای پاتولوژی و ارتباط آن با مرحله بندی بیماران و وجود ضایعات پیش سرطانی ، سن و تعداد حاملگی با کار سینوم اسکواموس سرویکس مورد ارزیابی قرار میگرید .در ضمن پیگیری 2 الی 10 ساله بیماران و مقایسه آن با درجه بندی و نوع کار سینوم اسکواموس سرویکس مورد بررسی قرار میگیرد . این بیماران در طی سالهای 1373 الی 1380 به بیمارستان میرزا کوچک خان که یکی از بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران  میباشد ، مراجعه کرده اند . در این مطالعه 27 بیمار 28  تا 71 ساله با میانگین سنی 49 سال که بدلیل کار سینوم اسکواموس سرویکس تحت عمل هیسترکتومی یا کوانیزاسیون قرا گرفته بودند با استفاد از بررسی پرونده ها و اسلایدهای مربوطه تحت ارزیابی دقیق قرار گرفتند و همچنین طی تماس با بیماران پیگیری صورت گرفت . متوسط scoring Stendhal 2/13 بود و میزان شیوع انواع LCNK ،5/81% و LCK، 5/18% بدست آمد .

فهرست مطالب:

  • فصل اول: مقدمه
  • فصل دوم: مرورى بر متون
  • رویان‏شناسى (Embryology(:
  • آناتومى رحم
  • بافت‏شناسى گردن رحم
  • اپى تلیوم اگزوسرویکس (Epithelium of the Exocervix (:
  • اپى تلیوم اندوسرویکس (Epithelium of the Endocervix (:
  • اپى تلیوم ناحیه ترانسفورماسیون  Zone()Epithelium of the Transformation:
  • سبب‏شناسى سرطان دهانه زهدان
  • طبقه بندى پیشروان کاسینوم مهاجم سرویکس
  • خصوصیات بافت‏شناسىCIN
  • پیدایش و سیر طبیعى سرطان دهانه رحم
  • کارسینوم مهاجم پیش بالینى
  • عنوانصفحهکارسینوم مهاجم
  • سرطان سلول سنگفرشى
  • فصل سوم: روش بررسى
  • متغیرها:
  • فصل چهارم: نتایج )جداول و نمودارها(
  • فصل پنجم: بحث ونتیجه‏گیرى کلى و پیشنهادات
  • منابع

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 65

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 6:18 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

درباره : پروژه , پایان نامه ,
بازدید : 0 ♥ تاریخ : دوشنبه 30 دی 1392 زمان : 16:58 ♥

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی روش های جدید بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 90
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
ضرورت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان
بیش از سه دهه است که کشورهای عمده مصرف کننده حامل های انرژی ، بصورت کاملاً جدی و برنامه ریزی شده، فعالیتهای مربوط به کاهش تلفات ناشی از مصرف حاملهای انرژی و سیاست های بهینه سازی مصرف سوخت را دنبال کرده اند که از این رهگذر ، نه تنها در هزینه های مربوط به مصارف انرژی ، به صرفه جویی های قابل ملاحظه ای دست یافته اند ، بلکه از توسعه فزاینده روند تخریب محیط زیست نیز به نحو مؤثری جلوگیری کرده اند . ارتقاء سطح تکنولوژی ساخت و تولید ، افزایش درآمدهای دولت از ناحیه مالیاتهای کنترل کننده مصرف سوخت و نظایر آن ، از دیگر ثمرات اجرای سیاستهای مصرف انرژی بوده است.
توجه به عوامل گوناگونی که در میزان مصرف انرژی گرمایشی ساختمان نقش دارند، در ارائه راهکارهای صرفه‎جویی در بخش ساختمان و کاهش مصرف انرژی در بخش خانگی، تاثیر فراوانی می‎گذارد. شرایط اقلیمی و آب و هوایی ، معماری ساختمان ، مصالح ساختمان ، راندمان سیستم‎های گرمایش، بکارگیری تجهیزات با ظرفیت مورد نیاز که اساساً در میزان بار حرارتی ساختمان موثر هستند و همچنین کنترل سیستم‎های گرمایش از عوامل موثر در میزان مصرف انرژی گرمایشی محسوب می‎شوند.
در قرن حاضر ، به دلیل پیچیدگی و تحولات روز افزون جامعه جهانی، انرژی ، نقش اساسی در اقتصاد و سیاست کشورها ایفا می‌کند و پیش‌بینی دقیق چشم‌ انداز بخش انرژی و اتخاذ استراتژی مناسب از ارکان اصلی حفظ ثبات و قدرت سیاسی و اقتصادی هر کشور است .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 6:18 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

  • زیبا مد
  • تیم بلاگ
  • تک تاز بلاگ
  • تجسم عــشق